رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

ما را از نظرات خود بهرمند سازید.مطالب خود را برای درج در بلاگ به رایانامه mogavemat@chmail.ir ارسال نمایید.
اللهم عجل لولیک الفرج
پیوندهای روزانه

بسم رب الشهدا و الصدیقین

اخیرا شنیده ایم خبر مربوط به مذاکره آمریکا مسئله ای که دوباره مطرح شده است ، لازم است نکاتی را به عرض برادران و خواهران امت اسلامی برسانیم . اولا تازه نبودن این بحث و در گذشته این از جانب طرف آمریکایی مطرح بوده است . باید بدانیم مذاکره با رابطه تفاوت دارد و مذاکره برای اثبات حسن نیت و تعامل صادقانه و مصلحانه و مفید به طور کلی حل مسائل است مذاکره یک چارچوب و راه حل برای حل مسئله و تعامل و اداره بازی در فضای بین الملل.

اما باید بدانیم در همین چند سال قبل هم این پیشنهاد داده شد و به اصطلاح دست دوستی به سمت ملت ایران دراز شد  با شعار تغییر رییس جمهوری آمریکا ، همان وقت بود که رهبری عزیز فرمودند باید حسن نیت در عمل ثابت شود که دیدیم در زیر این دستکش مخملی به ظاهر قشنگ دست چدنی به سمت ما دراز کردند که این نشان دهنده ی سیاست حیله گرانه ای است که در سیاست اعلانی حرف از مذاکره و صلح است و در سیاست عملی تهدید و تحریم و فشار مگر ملت ما هم سیاست مکارانه را در افغانستان و عراق بیاد ندارد به اسم آزادی و رهایی مردم افغانستان چه کشتاری شد چه قدر مردم مظلوم و مستضعف پامال شدند به اسم آزادی و مبارزه با طالبان والقاعده راستی الان در سوریه مگر همین گروه ها در جهت براوردن سیاست آمریکا وغرب مشغول کشت و کشتار و جنگ افروزی نیستند ما دم خروس را باور کنیم یا قسم آنها را اما ملت ایران هشیارند.

امروز که ملت ایران با بصیرت و بیداری تاریخی خود که از انقلاب اسلامی حاصل شده است با استقامت و فداکردن بهترین های امت در پرتو ولایت به دوران قدرتمندی رسیده است امروز نقش جمهوری اسلامی در عالم نقش ابر قدرتی مقابل شرق و غرب است. جمهوری اسلامی ایران که از اسلام ناب سرچشمه گرفته است ورویش نموده ، در زمانی ظهور کرد که جهان بین دو قطب شرق و غرب فکری و جغرافیایی تقسیم شده بود دورانی که استکبار گرگ صفت ملت های مستضعف را بین خود تقسیم کرده بود واستضعاف فکری فرهنگی سیاسی و اقتصادی بر جهان حاکم کرده بود و استعداد و منابع ملت ها به یغما برده میشد و تصوری غیر از این دو منش نبود در زمانی که دین امری شخصی و افیون توده ها خوانده شد. خورشید انقلاب اسلامی دراین فضای تاریک یخ زده از افق اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم با خون بهترین های امت سر برآورد. جمهوری اسلامی نه شرقی  و نه غربی را شعار و تابلو مسیر خود قرار داد.

جمهوری اسلامی قطب فکری و منطقی  و فرهنگی در جهان است که ان شاء الله به قدرت تمدنی تبدیل خواهد شد و باید بدانیم جمهوری اسلامی ایران قابل هضم شدن در غرب و شرق نیست که ماهیتا با امثال آمریکا یکی نمیشود.

حال این خبر مذاکره در این زمان نشانه چیست پر واضح است که این پیشنهاد نشان دهنده ی ضعف جبهه استکبار به سرکرده گی دولت آمریکا است و از طرف دیگر قدرتمندی خط مقاومت و قلب آن یعنی جمهوری اسلامی ایران بر این اساس باید بدانیم توازن قوا به نفع خط مقاومت به محوریت ایران افزایش یافته است و الا باید قطع بدانیم کاری که اینها با مردم مظلوم میانمار و جنایتها و اجیر کردن تروریسم در سوریه و امثالهم در کشورهای اسلامی بر سر مسلمین می آوردند صدبرابر شدید تر را برای ما انجام میدهند. حال باید پرسید کدام مذاکره ؟ مگر نه اینکه اززمان سربرآوردن و متولد شدن انقلاب اسلامی ایران شاهد کینه توزی و بدخواهی های دولت های مستکبر بخصوص آمریکا و انگلیس و مولود حرام زاده ی آنها اسرائیل بوده است. مگر ندیدم که در فتنه 88 همکاری کردند ، خط ترور دانشمندان هسته ای را راه انداختند ، و دراین مدت با تحریم های به اصطلاح فلج کننده ایران را در فشار قراردادند . که تحریم های دارویی و بستن حساب های بانکی دانشجویان در آمریکا از جمله این اقدامات این دولتی است که همین رییس جمهورش به ظاهر برای مردم پیام دوستی میداد.

اینها پیام است و از همه مهمتر این پیشنهاد مذاکره در فشار نشان دهنده شیطان بزرگ بودن و حیله گری آمریکاست. در این دوران که بیداری اسلامی با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی در جهان اسلام آغاز گردیده است و آغازش سرنگونی دیکتاتورهای وابسطه به آمریکاو غرب را به همراه داشته است و فضای خود باوری امت اسلامی و اداره حکومت بر مبنای اسلام را در کشورهای اسلامی حاکم کرده است و اکنون جوامع اسلامی و اندیشمندان آنها به الگوی انقلاب اسلامی در تشکیل امت واحده اسلام نگاه میکنند مذاکره با آمریکا طرحی است که از هر حربه ای برای انحراف و زمین خوردن بیداری اسلامی و جلوگیری از شکست طرح خاورمیانه بزرگ خطرناک تر است آن هم مذاکره ای که نمونه اش را از این دولتها در قضیه انرژی صلح آمیز هسته ای دیدیم مذاکره با فشار برای چی ؟ هدفی معین آنها مثلا غنی سازی را کنار بگذارد که البته ایران قواعد و زمین بازی خودش را دارد.

آیا نه این است که به جهان اعلان خواهند کرد که تحریم ها پاسخ داد آیا به کشورهای اسلامی نشان نمیدهند اگر جمهوری اسلامی هم بشوید حتی با 34 سال مقاومت باید با ما مذاکره کنید و باچارچوبی که ما میگوییم حرکت کنید. ما باید بدانیم و میدانیم در این سالیان فهمیده ایم که سیاست اعلانی آمریکا با سیاست عملی اش همخوانی که ندارد هیچ 180درجه اختلاف دارد در بیان از مذاکره و درعمل تهدید و تحریم و ضربه زدن.

ما با مذاکره مخالف نیستیم اما طبق بیان رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای :" مذاکره از روى حُسن نیت، با شرایط برابر، میان دو طرفى که نمیخواهند به یکدیگر کلک بزنند، معنا پیدا میکند. مذاکره به صورت یک تاکتیک، مذاکره براى مذاکره، مذاکره براى فروختن ژست ابرقدرتى بیشتر به دنیا، این مذاکره یک حرکت حیله‌گرانه است؛ این حرکت واقعى نیست. من دیپلمات نیستم، من انقلابى‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه‌اى را میگوید، معناى دیگرى را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم. مذاکره آن وقتى معنا پیدا میکند که طرف، حُسن نیت خود را نشان بدهد؛ وقتى طرف، حُسن نیت نشان نمیدهد، خودتان میگویید فشار و مذاکره؛ این دوتا با هم سازگار نیست. شما میخواهید اسلحه را مقابل ملت ایران بگیرید، بگویید: یا مذاکره کن یا شلیک میکنم. براى اینکه ملت ایران را بترسانید، بدانید ملت ایران در مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد... 1391/11/19"

امروز اینکه رهبر انقلاب فرمودند اگر کسی بخواهد سلطه مجدد آمریکا بر این کشور برقرار شود و منافع ملی و آبروی ملت ایران حفظ نشود ملت گریبانش را خواهد گرفت باید این حرف را در آینده دید اگر امروز قراردادهای ترکمانچای و گلستان را ننگین میدانیم فردا فرزندان انقلاب در این مورد ابراز انزجار و ناراحتی خواهند کرد.

مذاکره در این شرایط که بیان شد با آمریکا که دراز مدت و نگاه راهبردی منافع ملی و حرکت مستقل ملت ایران را ضایع و لطمه غیر قابل جبرانی به جبهه مقاومت میزند و نتنها خیانت به جمهوری اسلامی خیانت به جهان اسلام و آزادی خواهان دنیاست همچنین کسانی که دانسته یا ندانسته این خواست دشمن را تکرار میکنند باید بدانند ملت ایران از انها نخواهند گذشت .

در پایان باید متذکر شوم مذاکره و تصمیم نهایی درباره ی آن با ولی امر و بر عهده ولی فقیه و در حوزه اختیارات ولی است . ما خون میدهیم اما جام زهر به ولی نمیدهیم ، ما از تاریخ اسلام از صلح امام حسن علیه السلام ـ که در شرایط سستی یاران امام و باقی ماندن اصل اسلام به امام تحمیل شد امامی که حاکم جامعه اسلامی بود و دشمنش یاغی بر علیه حکومت ـ و قیام امام حسین علیه السلام، پیروزی انقلاب اسلامی ، مقاومت در جنگ تحمیلی ، قطعنامه598 ، نه دی درس گرفته ایم و همه مردم از دانشجویان وطلاب و خصوصا مسولین وظیفه دارند با اتحاد و بصیرت و ولایتمداری و اطاعت در عمل و ازخود گذشتگی هر فرد از امت اسلامی در هر نقشی است و دراین انقلاب فعالیت میکند باید جایگاه خود را تنگه احد انقلاب دانسته و حافظ آن باشد تا  دشمن را در توطئه هایش ناکام بگذاریم تا فتح المبین به وعده خدا بدست آید.

دولتمردان آمریکا باید بدانند نظام جمهوری اسلامی پازلی است از 75 میلیون ایرانی ، مردم و نظام دو چیز نیستند که با تحریم وغیره از هم جدا شوند مردم نظام را از خود میدانند و حافظ آن خواهند بود ، رابطه ای امت و امامت در طی انقلاب با تهدید جان قطع نشده و تاریخ انقلاب و اسلام این را نشان داده تا چه رسد به تهدید نان ! ما حمایت از ولی را با خون امضاء کرده ایم و پایش جان گذاشته ایم اگر قابل باشد و با نان معامله نمیکنیم . نحن صامدون (ما ایستاده ایم ) ان شاءالله .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی