رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

ما را از نظرات خود بهرمند سازید.مطالب خود را برای درج در بلاگ به رایانامه mogavemat@chmail.ir ارسال نمایید.
اللهم عجل لولیک الفرج
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

الگوپذیرى جمهورى اسلامى ایران یا جنبش مقاومت حزب الله از فرهنگ عاشورا و شهادت طلبى، موجب ایجاد شکل نوینى از دفاع در برابر تهدیدات شده است که در مطالعات نظامى، به دکترین دفاع نامتقارن علوى معروف است.

"جنگ ناهمگون"(2)، به مفهوم بکارگیرى رویکردهاى غیرقابل پیش بینى یا غیرمتعارف، براى خنثى ساختن یا تضعیف قواى دشمن و بهره بردارى از نقاط آسیب پذیر آن، از طریق به کارگیرى فناورى هاى غیرقابل انتظار یا روش هاى مبتکرانه است.همان گونه که جنگ ناهمگون در راهبردهاى سیطره جویانه غرب مطرح شده و مقبولیت یافته، ایران نیز صیانت از تمامیت ارضى و استقلال سیاسى خود را در پرتو "دفاع ناهمگون"(3) قرار داده است.


در حال حاضر شرایط پیچیده ای بر جهان حاکم است و درک ماهیت منازعات بین المللی در جهان مشکل به نظر می رسد. برخی از منازعات موجود درجهان جنبه داخلی برخی منطقه ای، برخی دیگر بین المللی هستند که در آنها دو یا چند بازیگر درگیر می باشند

 برای تحلیل و شناخت رفتار بازیگران بین المللی (دولت ها، سازمانهای بین المللی) و روندهای جهانی (اتحادها، انقلاب و جنبش ها) سه رویکرد وجود دارد:

کتاب شناسی سید مرتضی آوینی:

آغازی بر یک پایان (انقلاب اسلامی و پایان انتظار) 

آئینه جادو (مقالات، نقدها و گفتگوهای سینمایی)

انفطار صورت (گرافیک و نقاشی) 

توسعه ومبانی تمدن غرب 

تماشاگه راز(جدید النشر) 

فتح خون (روایت محرم) 

فردایی دیگر (فلسفه و شعر) 

گنجینه آسمانی (گفتار متن فیلم های روایت فتح) 

نسیم حیات (گفتار متن مستندها) 

حلزون های خانه به دوش (نقد جریان روشنفکری) 

رستاخیز جان (ادبیات، فرهنگ، رسانه)


حقایق بر ملا شده درباره‌ی ویروس استاکس‌نت و بد افزار شعله سر و صدای خاصی را در مورد هشدار خطرات جنگ‌های سایبری و ضرورت اقدام فوری به وجود آورده است. حال سؤال این است که اگر جنگ سایبری یک موضوع کاملاً جدی است، پس چرا برخی افراد اطلاعات غلطی از آن دارند؟ شایعات موجود مبنی بر این که استاکس‌نت و شعله خطر را افزایش داده‌اند مبتنی بر یک فهم غلط است و آن این است که تا چه اندازه فضای سایبری، و هم چنین حملات مکرر در فضای سایبری توسط دولت‌ها و رشد سریع توانایی نظامی کشورها می‌تواند خطرناک باشد. ما برای درک دقیق این موضوع بهتر است که استاکس‌نت و شعله را با توجه به نزاع بین ایران، روسیه و آمریکا بررسی کنیم.