رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

در این وبلاگ به رصد خط مقاومت اسلامی پرداخته خواهد شد.

رصد خانه بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی

ما را از نظرات خود بهرمند سازید.مطالب خود را برای درج در بلاگ به رایانامه mogavemat@chmail.ir ارسال نمایید.
اللهم عجل لولیک الفرج
پیوندهای روزانه

سلام، به مناسبت فرارسیدن ماه رجب، از همه برادران گرامی ام التماس دعای مخصوص دارم، از دعا برای یکدیگر غفلت نکنیم.


از سلسله دروس اخلاق مقام معظم رهبری

ماه رجب

 

به یاد برادران عزیز حفاظت بیاوریم که ماه رجب وارد شد. ماه رجب ماه توجه به خدا و عبادت است. این ماه مقدمه­اى براى ماههاى شعبان و رمضان است. اگر کسى در ماه رجب انس با خدا را تا حدى تجربه کند براى ماه شعبان که بسیار فضیلت داردآماده خواهد شد. در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمودند: «شعبان ماه من است» ماه من است این معنى را نمى­دهد که این ماه اختصاص ویژه به پیامبر (ص) دارد، بلکه چون فضیلت ماه شعبان زیاد است پیامبر (ص) تلاش و مجاهدت زیادى را در راه بندگى خدا در این ماه انجام مى­دادند. در دعاى «شجرة النبوه» که در هر ظهر و شب ماه شعبان مى­خوانیم داریم «و هذا شهر نبیک سید رسلک شعبان الذى حففته منک بالرحمة و الرضوان الذى کان رسول الله (صلى الله علیه و اله) یدأب فى صیامه و قیامه و لیالیه و ایامه». پیامبر (ص) در ماه شعبان «صیام» و «قیام» را به طور دائمى داشتند. پس ماه رجب ماه مبارکى است و با ماه جمادى الثانى یکى نیست و باید بین این دو ماه فرق بگذاریم. ماه رجب را در نماز و دعا و ذکر خود از ماه قبل بهتر بدانید. اگر در قبل عمل مستحبى بجا مى­آورید الان بیشتر بجا آورید و اگر نمى­آورید آغاز کنید.

حرکت بسوى کمال

قبلا به برادران حفاظت گفتیم: شما جوان هستید و شغل شما تدین و ایمان به خدا را ایجاب مى­کند. از نیروى جوانى استفاده کنید و از لحاظ معنوى و مادى خود را بسازید از لحاظ معنوى متعبد شوید. احکام اسلامى واجب و مستحب و دستورهاى پروردگار را نصب العین خود قرار دهید و از لحاظ مادى خود را ساخته، مهارتهاى لازم را فرا گیرید. تیر اندازى و آن چیزهایى را که متناسب با این شغل حساس و شریف است همه را به نحو احسن و اکمل فرا گیرید ولى از اینها مهمتر و لازمتر جنبه­هاى معنوى است و نباید تدین و دیندارى در برادران پاسدار ضعیف شود. بعضى باورشان مى­آید که چون در گذشته این کار را انجام مى­دادند حالا نیز همین کار را باید انجام دهند ولى ذات بشر رو به کمالات است و عقبگرد معنى ندارد. هر کار درستى که انجام مى­دادید باید بیشتر کنید، از روزه مستحبى و نماز مستحبى گرفته تا مراقبت در اعمال خود که از مهمترین وظایف است. هر کار نادرستى که انجام مى­دادید باید درصدد رفع و جبران آن باشید. آلوده شدن به انواع فسادها براى شما مطرح است، فساد براى شما محافظین فقط فساد جنسى تنها نیست، فساد سیاسى، فساد مالى، فساد اخلاقى، همه اینها مسأله است و من روى برادران پاسدار بسیار حساسم. ممکن است انواع فسادها پیدا شود به همین خاطر باید مراقبت نمود. از خودتان شروع کنید و نسبت به دیگران هم حساس باشید و اگر در پیش شما فردى دچار انحراف است بى­اعتنا نباشید و سعى در اصلاح و هدایت او نمایید.

دعاى ماه رجب

دعا فرض ماه رجب است زیرا که ماه رجب ماه خدا، توجه به خدا، ذکر خدا و ماه دعا و زیارت است و این ماه اعمال زیادى دارد دعاى «یا من ارجوه لکل خیر» از ادعیه­اى است که مستحب است بعد از هر نماز واجبى در این ماه خوانده شود. این دعا به دو نوع مى­تواند خوانده شود یک نوع خواندن با توجه به مفاهیم عالیه و یک نوع بدون توجه به مفاهیم عالیه و مضمونات بسیار مهمش که چه بسا اثرى در وضع انسان به وجود نمى­آید ولى در نوع اول هر مرتبه­اى که دعا خوانده مى­شود انسان یک قدم به خدا نزدیک مى­شود و این دعا یک نوع تضرع و عبودیت است «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر یا من یعطى الکثیر بالقلیل یا من یعطى من سئله یا من یعطى من لم یسئله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمة اعطنى بمسئلتى ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخرة و اصرف عنى بمسئلتى ایاک جمیع شر الدنیا و شرالاخرة فانه غیر منقوص ما اعطیت و زدنى من فضلک یاکریم». «یا من ارجوه لکل خیر»: در هر کارى که خیر است امید ثواب داریم، یک نگهبانى، یک نماز، یک حرف راست، یک عمل خیر و هر چیزى که خدایى است امید ثواب در آن عمل را داریم .

حلم خداوند

«و آمن سخطه عند کل شر»: هر کار بدى که انجام مى­دهیم از سخط او خودمان را در امان مى­بینیم. آیا چنین نیست؟ ترس نیست این، یک درس است. من خود را از غضب او در هر شرى در امان مى­بینم. براستى این دو کلمه خودش یک مناجات است یعنى تو حلم مى­کنى، صبر مى­کنى، عجله در عذاب نمى­کنى، این عظمت الهى و خصوصیات بنده را بیان مى­کند.

کرم خداوند متعال

«یا من یعطى الکثیر بالقلیل»: اى کسى که زیاد را در مقابل کم مى­دهى. بله مجاهدات این ملت از جمله مظلومیت امام (س) و خون شهدا و فداکارى ایثارگران و صبر و استقامت در مقابل شدائد و بوده است که اکنون دنیا را مقابل هم قرار داده که مثل سگ و گربه به جان هم افتاده­اند. براستى کار ما در مقابل این ثواب خدا خیلى کم است.

«یا من یعطى من سئله»: اى کسى که به هر کسى از هر چیزى که مى­خواهد مى­دهی. البته دعاهایى که مصلحت است. بناى آفرینش این است که او هر آنچه بنده بخواهد به او مى­دهد ولو اینکه خودش یادش نباشد. باید توجه داشت که دیر یا زود دارد ولى سوخت و سوز ندارد. بعضى مى­گفتند هر چه دعا مى­کنیم رژیم منحوس پهلوى از بین نمى­رود، من مى­گفتم دعا وقت اجابت دارد، باید صبر کنید تا وقت اجابت آن برسد و دیدید که وقتش رسید.

عطاى نعمت بدون درخواست

«یا من یعطى من لم یسئله»: اى کسى که عطا مى­کنى به هر کس آن چیزى را که قبلا تقاضاى آن را نکرده بوده است. وقتى ما به دنیا آمدیم مثل این نوزادان آیا ما از خدا شیر خواستیم؟ ولى خدا به ما عطا کرد، بلى خدا نعمت عطا مى­کند در حالى که بنده درخواست هم نکرده است.

عطاى خداوند به ناسپاسان

«و من لم یعرفه»: و به کسانى مى­دهد که او را نمى­شناسند مثل کفار و بى­دینان که از منطق نسبت به شناخت خدا بى­بهره­اند.

«تحننا منه و رحمة»: از روى محبت و رحمت مى­دهد.

بهترین دعا

«اعطنى بمسئلتى ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخرة»: من ترا مى­شناسم و از تو مى­خواهم به من بخاطر سؤالم و درخواستم جمیع خیر دنیا و جمیع خیر آخرت را عطا کن. شما خیلى چیزها را که فکر مى­کنید خوب است خدا نمى­دهد. بعضى از نعمتها، پولها و ثروتها و مقامها براى انسان مضر است خدا مى­داند براى هر کسى چه چیزى خیر است و اگر شما خیر را بخواهید صحیح است بگویید بار الها به ما خیر عطا کن و من نمى­دانم خیرم کدام است .

«واصرف عنى بمسئلتى ایاک جمیع شر الدنیا و شرالاخرة» از سر من همه بدیها و شرهاى دنیا و آخرت را دور کن. «فانه غیر منقوص ما اعطیت» توانایى و قدرت خزائن الهى بى­نهایت است، اشکال از بنده و شماست، ما کوچکیم و تنگ نظریم، براستى با خدا باید چنین سخن گفت: «و زدنى من فضلک یا کریم» و اى بخشنده بیش از این از فضلت بده و اینجا دعا تمام شد و اینجا که دست به صورت مى­گیرى یعنى نهایت تضرع و ذلت خود را نشان مى­دهى. حضرت دست به محاسن مى­گرفتند و اشک از چشمانشان مى­ریخت «یا ذاالجلال و الاکرام یا ذا النعماء و الجود یا ذاالمن و الطول حرم شیبتى على النار» تن مرا، ریش مرا، وجود مرا بر آتش حرام کن. اگر خدا همه نعمتها را بدهد ولى بر آتش حرام نشویم اثرى ندارد. اگر شما اینها را روزى پنج بار بخوانید به خدا نزدیک مى­شوید.

من بارها گفته ام شما برادران حفاظت باید به این کار اعتقاد داشته باشید که حتما اعتقاد دارید و این کار را واجب و مهم مى­دانید و جبهه­اى در مقابل دشمن مى­دانید و اگر ندانید تضییع عمر است با توجه به حساسیت کار حفاظت، شما باید خوب کار کنید، خوب نگهبانى بدهید و وظیفه تان را بخوبى انجام دهید، نباید اسیر شوید، نباید داخل مسائل سیاسى شوید و به اینجا و آنجا متوسل شوید .

متوجه باشید حفاظت جاى پاکى است و آن را پاک نگهدارید. هر کس در این عالم مسؤول و اسیر زندگى شخصى خویش است ولى شما در جبهه هستید، جبهه با زندگى توأم بارفاه و آسایش منافات دارد، من مى­توانم این حرفها را بزنم زیرا خود را در جبهه مى­بینم ما و شما که در جبهه هستیم فکر مى­کنیم اینجا جاى خوبى است و جبهه مقابل دشمن است و با چنین دیدى انجام وظیفه مى­کنیم و خداوند هم کمک مى­کند. «موفق باشید».


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی